Skip to main content

Tips Meningkatkan Stamina Badan




Assalamualaikum wbt.

Hai semua! Sejuk pagi ni di Klang sebab macam nak hujan. Tapi tak hujan-hujan. Alhamdulillah nyaman betul. Dalam sejuk-sejuk ni, Asy menikmat secawan minuman coklat yang tersdap di dunia tau! Off courselah Cinch Shake Chocolate by Shaklee.

Walaupun sejuk, ku minum sejuk-sejuk jua

Tapi, entri harini bukanlah nak tulis pasal Cinch Shake yang super-licious ni, tapi Asy nak kupas sedikit isu “letih”. Maklumlah, bila sembang dengan kawan-kawan, ramai yang mengadu cepat letih. Makan banyak pun cepat letih. Buat kerja sikit dah semput, dah letih.

Letih, letih, letih sampai letih nak dengar.

Sebenarnya, raaaaamai orang tak tahu, betapa pentingnya protein pada badan kita. Eh, apa kaitan protein dengan badan kita?

Nak tau? Jom teruskan baca.

Kenapa Protein Penting?

Pernah tak tengok rumah yang baru nak dibina? Ada tapaknya, ada batu-batanya, sebelum cantik siap dicat, betul tak?

Begitu jugalah pentingnya protein pada badan kita kerana protein memainkan peranan penting bagi pertumbuhan dan perkembangan badan kita.

Bagaimana Nak Maintain Tenaga Secara Long Lasting?

Bukan mudah nak maintain tenaga sepanjang hari. Biasanya pagi-pagi mungkin kita fresh lah. Yelah, pagi dah siap sarapan, dah sampai tempat kerja, duduk buat kerja. Samalah macam Asy, pagi-pagi kita minum ESP, perut pun rasa full, nak buat kerja pun fokus.

Masuk tengah hari, mulalah pintu perut dah tending-tendang minta makanan. Lapar, kan? Eh, ke Asy je yang lapar masa lunch time? Kikiki

Kita pun makan lunch. Lunch pula, makanan yang tak seimbang. Tak amalkan sifir pinggan suku-suku separuh. Makanan pula terlebih minyak. Macam-macam lagi kisahnya pasal makan ni. Pernah tak kita fikir, bila makanan-makanan macam ni yang masuk, apa yang badan kita dapat serap? Berapa banyak tenaga yang badan kita dapat?

Biasalah, lepas lunch, sambung kerja. Petang, balik. Masak, kemas rumah, iron baju, prepare barang anak-anak ke sekolah untuk esok hari. Rutin mak-mak kan. Kau jangan ingat yang belum ada anak ni goyang kaki saja. Sama juga task yang nak dibuatnya. Siap add-on task lagi tau dengan layan customer lagi (untuk yang buat bisnes sebagai part time lah)

Persoalannya, penting ke tak tenaga pada badan?

Tips Meningkatkan Stamina

Salah satu cara yang kami suami isteri amalkan untukmeningkatkan tenaga dan stamina ialah mengamalkan minuman protein dari jenama Shaklee.

Minuman protein yang Asy maksudkan ialah Soy Protein Isolated Powder ataupun nama pendeknya ESP.

ESP minuman soya yang sangat tak sama dengan soya kotak seringgit, atau soya bungkus di luar sana tau. Sama sekali tidak sama!

Inilah dia ESP yang Asy cerita ni.

 Antara Kelebihan ESP Shaklee


  • ESP dihasilkan dengan menggunaan protein soya yang tidak diubah-suai secara genetic (non GMO).
  • Setiap hidangan ESP ni membekalkan 14 gram protein berasaskan tumbuhan.
  • Protein yang terkandung dalam ESP membantu menurunkan paras kolestrol.
  • Membekalkan 9 jenis asid amino yang tak mampu dihasilkan oleh badan.
  • Tinggi dengan kalsium yang membantu perkembangan tulang dan gigi yang kuat.
  • 25 gram protein soya ESP mampu memberikan kesan penurunan kolestrol darah.



Jom beli ESP dengan Harga Jimat!

Ya, bulan ini Shaklee bagi promosi besar-besaran, iaitu diskaun sebanyak 5% daripada harga jual jika membeli 4 tong ESP.

Harga asal 4 tong ESP ialah RM 645, tapi sempena 5% diskaun, harga berubah menjadi RM 612.75. Harga yang dipaparkan tidak termasuk postage ya.

Banyak sangat 4 tong tu? Hehe, share-share dengan kengkawan yang lain. Cukup 4 orang, laju-laju sambar 4 tong ESP ni dengan klik je icon di bawah ni! 

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=b3e044fadc2ec373bf25001de48838d7
Klik gamabr ni tau untuk beli 4 tong ESP dan dapatkan 5% diskaun!

Kalau ada nak tanya apa-apa tentang ESP pada Asy, boleh roger Asy di www.wasap.my/60148516241 untuk sebarang pertanyaan.

Semoga ketemu lagi di next entry.


Luv,
Asyrafiah Sabri
Pegawai Shaklee Anda.

Comments

Popular posts from this blog

6 Perkara Best Travel dengan Bas Sani Express

Assalamualaikum wbt. Semalam, tamatlah sesi #teamrayaperlis dengan keluarga sebelah suami.  Korang still beraya lagi ke tu? Hehe takpe, raya kan sebulan. Entri kali ni, Asy just nak bagi review tentang perkhidmatan Bas Sani Express memandangkan kami menggunakan perkhidmatan bas awam untuk pulang ke Perlis. Sebab ETS habis, flight pula ya Allah, harga dekat nak sama gaji bulanan kami laki bini. First time raya dengan suami dan keluarga belah suami, jadi kalut sikitlah nak book kenderaan. Bas Sani ni pun alhamdulillah kamu dapat tang malam raya. Esok nak raya, kami dok takbir atas bas. Asalnya nak balik Jumaat malam atau Sabtu pagi, tapi tak ada rezeki sebab both time yang kami nak tu, tiket Sani Express dah fully-booked. Harga one way tiket untuk 1 dewasa ke Kangar ialah RM 57.80 Oh ya sebelum lupa. Asy book online saja tiket bas ni. Sebab stress dengan kesesakan Klang masa nak pergi walk-in beli tiket ETS, konon-kononnya nak balik naik ETS je. Lepas settle

Nafkah Zahir v/s Nafkah Batin

Bismillahirrahmanirrahiim Assalamualaikum wbt Happy New Year readers! Still valid lagi tak? Haha. Okay mohon ampun, mohon maaf. Berhabuk dah blog. Ucap New Year pun lambat. Sebab ada kekangan internet dan kekangan masa (alasan tapi ini betul-betul) Okay, Asy pernah janji kan nak share sedikit tentang nafkah zahir dan nafkah batin di FB. Sebenarnya, Asy masih terima mesej-mesej dari kawan-kawan yang sedikit bermasalah dengan nafkah zahir dan nafkah batin. Macam-macam cerita yang Asy terima. Taknak cakap panjang, Asy terangkan serba sedikit tentang nafkah. Apa Itu Nafkah? Nafkah ialah membelanjakan harta untuk diri sendiri dan orang di bawah tanggungannya. Orang dalam tanggungan secara ringkasnya ISTERI, ANAK-ANAK, HAMBA dan IBU BAPA YANG FAQIR. (Info lanjut boleh digali dalam kitab Raudah at-Talibiin & Fiqh al-Manhaji) Apa Dia Nafkah Zahir Isteri? Makan minum. Pakaian (baju jalan-jalan, baju raya, baju tidur, baju kerja) Duit poket bulanan

Itinerari 3 Hari 2 Malam di Melaka

Assalamualaikum wbt. Minggu lepas, Encik Fikri dan Puan Asyrafiah telah memanjangkan kaki-kaki mereka ke Melaka. Atau perkataan yang lebih tepat, kami telan ber shot-vacation   ke sana sempena cuti sebenarnya. Kalau tak cuti, tak sampailah ke Melaka dan berlama-lama. Inilah route map yang dipaparkan oleh Google Map. Kebetulan pula, cuti kami sama. Sekolah memang banyak cuti, tapi suami Asy bukanlah cikgu. Jadi, bersempena cuti yang boleh kata panjang sikitlah ni, kami plan untuk jalan-jalan ke Melaka sambil menyambut ulang tahun perkahwinan kami yang pertama. Alhamdulillah, sekejap saja dah setahun. Kenapa Pilih Melaka? Sebab kami dua-dua pencinta sejarah. Suka sejarah. Tambahan pula, cuti taklah panjang mana. Kalau tak, mungkin dah sampai Mekah. Eh. Eh. Maka, inilah sedikit coretan ikhlas dari Asy mengenai tempat-tempat yang kami jelajah sepanjang berada di Melaka. Hari Pertama: Check In Hotel – Pantai Klebang – River Cruise Prima Hotel, Melak