Skip to main content

Lelaki Bocor Rahsia Cara Hilangkan Kegatalan Pada Badan

Assalamualaikum wbt.

Post tentang Syria memang mendapat tempat di hati ramai orang ye.  Sekejap saja dapat 200+ pembaca. Terima kasih bagi yang meluangkan masa membaca coretan Asy.

Untuk contengan kali ini, Asy nak share tentang info kesihatan pula. Ingat tak kisah "garu" yang Asy dah tempelkan dua hari lepas? Kalau tak tahu kes garu tu, boleh klik di sini ya untuk baca apa kes garu tu.

Ini, Asy nak share tentang satu confession dari seorang lelaki.

Pengakuan apa tu?


Aku ni ada gatal-gatal dekat kulit. Takde lah lama, cuma dah nak masuk tiga tahunlah. Gatal ni bukannya gatal sepanjang tahun. Dia ada satu masa dia akan gatal. Satu masa tak gatal. Punca? Aku pun tak pasti kenapa gatal kat badan aku ni bermusim. Dah macam 4 musim pulak.

Tak cuba rawat? Gila kau aku nak bela gatal ni sampai bertahun-tahun? Krim, bermacam-macam krim dari farmasi. Cara kampung pun aku buat. Ayah aku bagi daun apa tah, suruh tenyeh pada kulit, buat hilang gatal katanya. Daun tu kena campur dengan minyak tanah. Sakit tangan menggenyeh je wey.

Kakak aku ni jual Shaklee. Tapi dia diam je lah, takde bagitau pasal Shaklee ni kat aku. Sampai satu hari aku rasa bosanlah, itu tak menjadi, ini tak menjadi. Aku tanyalah kakak aku, macam mana Garlic Complex, Alfalfa dengan Herbal Blend boleh matikan gatal-gatal aku ni.

Kakak aku kata, sebelum consume Shaklee kena ingat. Shaklee bukan ubat. Shaklee hanya vitamin, sebab kakak aku cakap, kalau ko makan Shaklee sebagai ubat nanti kang, kalau ambil masa yang lama nak elok balik, ko cakap Shaklee tipu.

Aku angguk-angguk je lah. Kakak aku dah terang pum pang pum pang, okaylah. Aku try je lah. Kot-kot boleh hilang gatal aku.

Tapi betullah yang kakak aku cakap. Shaklee bukannya ubat magik, ko telan terus hilang. Ambil masa. Sampai aku komplen, gatal je lagi kak. Kakak aku slambe je cakap, terus je makan. Konsisten.

Aku pun makanlah.

Aku rasa dekat sebulan setengah camtu, aku wassap kakak aku. "Kak, gatal-gatal aku ni dah kuranglah kak! Kan aku ada bekas kalau gatal tu, hilang jugaklah kak!" Sumpah aku excited!

Sampai harini, aku terus je makan Shaklee ni sebab bestlah kulit aku dah tak gatal. Aku tak jadi member pun. Aku pas je duit kat kakak aku, nanti dia belilah.

Oklah wey. Gerak luh pape roger. Aku tulis panjang-panjang confession ni sebab kakak aku paksa! Hahaha. Apa-apa pun, terima kasih kakak!

Set Apa yang Bro ni Consume Untuk Ikhtiar Gatal-Gatal Beliau?

Inilah setnya.
Alfalfa Complex, bantu badan kita buang toksin-toksin dalam badan, melawan alahan dan jangkitan kulit.

Garlic Complex, di dalamnya terkandung khasiat bawang putih yang mana secara semulajadinya memang bertndak sebagai antibiotik semula jadi untuk melawan jangkitan kulat.

GLA Complex, mampu kurangkan keradangan kulit seperti eczema, kulit kering, gatal-gatal, kurap dan panau kerana dalam GLA ni mengandungi Vitamin E dan minyak borage tau. Sebab itu kulat tak berani naik kat kulit kalau konsisten consume GLA Complex ni.

Untuk luaran, boleh sapu-sapu dengan Herbal Blend cream yang sesuai untuk semua lapisan usia, sama ada untuk bayi atau pun orang tua. Tak ada racun ye, jangan risau.

Jangan Biarkan Gatal-Gatal Anda Terus Melarat!

Jangan biarkan badan kita merana dan terus merana. Jangan!

Jadi, kalau awak memang nak sangat set ni, boleh terus order dengan klik icon bawah ni.

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=a8d73284b5d2d7a3251cd5fad424a476


TAPI...

Kalau awak order pada 15 hingga 18 Jun, Shaklee akan mula pos pada 19 Jun 2017.

Kalau awak order pada 20 hingga 27 Jun, Shaklee akan mula pos pada 28 Jun 2017.

Nak cepat? Asy boleh COD atau awak boleh self-pick up dengan Asy tau.

Call Asy di 014 851 6241 atau terus wassap Asy dengan klik SINI!




Comments

  1. Alfalfa Complex memang recommended sebab ada antihistamine

    ReplyDelete
  2. Gatal gigit nyamuk pun rasa tak best, apa lagi gatal satu badan. Nasib la ada vitamin ni kan. Boleh gak bantu dan sembuh atas izin Allah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kak. Kita ikhtiar, Allah yang sembuhkan.

      Delete
  3. Banyak-banysk garlic, garlic shaklee lah yang paling wangi & telanable. Anak-anak demam, kena bisul, gatal-gatal terus bagi ini.

    ReplyDelete
  4. Gatal kena kulat air pon dah rase tak larat nak menggaru, ni kan pulak gatal-gatal yang dah bertahun.

    Thanks asy atas perkongsian ilmu bermanfaat ni. ❤

    ReplyDelete
  5. Aduhhh deritanya menahan gatal sampai bertahun... Nasib baik dah jumpa suplimen yang boleh membantu kann...

    ReplyDelete
  6. Syukur suplemen shaklee ni membantu kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah. Barang berkualiti tinggi kan? Hehe

      Delete
  7. Sya menhadapi masalah kurap sudah bertahun-tahun.. Dh bermacam ubat sapu.. Sabun.. Ubat makn bli kt farmasi.. Tp tk juga sembuh.. Kadang-kadang sya sampai menangis sbb tk tahan gatal.. Bila dpt mengaru tk blh stop.. Tp LPS tu pegi bilik air.. Kne air pedih Allah je yg tau.. Sakit teramat.. Bru berapa hari ni. Saya cuba mkn afafa dri produk shaklee.. Sya cuba dn tawakal.. Moga dgn izin Allah blh sembuh penyakit kurap sya ni.. Skrg tgh tunggu brg sampai.. Sya nk cuba mkn garlic dgn GLA complex, mohon doa kN kesembuhan sya... Sya dh penat mengaru... Sekian terima kasih🙏💕

    ReplyDelete
  8. Boleh puan ceritakan jika ada sebarang perkembangan sepanjang tempoh 8 bulan ni?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

6 Perkara Best Travel dengan Bas Sani Express

Assalamualaikum wbt. Semalam, tamatlah sesi #teamrayaperlis dengan keluarga sebelah suami.  Korang still beraya lagi ke tu? Hehe takpe, raya kan sebulan. Entri kali ni, Asy just nak bagi review tentang perkhidmatan Bas Sani Express memandangkan kami menggunakan perkhidmatan bas awam untuk pulang ke Perlis. Sebab ETS habis, flight pula ya Allah, harga dekat nak sama gaji bulanan kami laki bini. First time raya dengan suami dan keluarga belah suami, jadi kalut sikitlah nak book kenderaan. Bas Sani ni pun alhamdulillah kamu dapat tang malam raya. Esok nak raya, kami dok takbir atas bas. Asalnya nak balik Jumaat malam atau Sabtu pagi, tapi tak ada rezeki sebab both time yang kami nak tu, tiket Sani Express dah fully-booked. Harga one way tiket untuk 1 dewasa ke Kangar ialah RM 57.80 Oh ya sebelum lupa. Asy book online saja tiket bas ni. Sebab stress dengan kesesakan Klang masa nak pergi walk-in beli tiket ETS, konon-kononnya nak balik naik ETS je. Lepas settle

Nafkah Zahir v/s Nafkah Batin

Bismillahirrahmanirrahiim Assalamualaikum wbt Happy New Year readers! Still valid lagi tak? Haha. Okay mohon ampun, mohon maaf. Berhabuk dah blog. Ucap New Year pun lambat. Sebab ada kekangan internet dan kekangan masa (alasan tapi ini betul-betul) Okay, Asy pernah janji kan nak share sedikit tentang nafkah zahir dan nafkah batin di FB. Sebenarnya, Asy masih terima mesej-mesej dari kawan-kawan yang sedikit bermasalah dengan nafkah zahir dan nafkah batin. Macam-macam cerita yang Asy terima. Taknak cakap panjang, Asy terangkan serba sedikit tentang nafkah. Apa Itu Nafkah? Nafkah ialah membelanjakan harta untuk diri sendiri dan orang di bawah tanggungannya. Orang dalam tanggungan secara ringkasnya ISTERI, ANAK-ANAK, HAMBA dan IBU BAPA YANG FAQIR. (Info lanjut boleh digali dalam kitab Raudah at-Talibiin & Fiqh al-Manhaji) Apa Dia Nafkah Zahir Isteri? Makan minum. Pakaian (baju jalan-jalan, baju raya, baju tidur, baju kerja) Duit poket bulanan

Itinerari 3 Hari 2 Malam di Melaka

Assalamualaikum wbt. Minggu lepas, Encik Fikri dan Puan Asyrafiah telah memanjangkan kaki-kaki mereka ke Melaka. Atau perkataan yang lebih tepat, kami telan ber shot-vacation   ke sana sempena cuti sebenarnya. Kalau tak cuti, tak sampailah ke Melaka dan berlama-lama. Inilah route map yang dipaparkan oleh Google Map. Kebetulan pula, cuti kami sama. Sekolah memang banyak cuti, tapi suami Asy bukanlah cikgu. Jadi, bersempena cuti yang boleh kata panjang sikitlah ni, kami plan untuk jalan-jalan ke Melaka sambil menyambut ulang tahun perkahwinan kami yang pertama. Alhamdulillah, sekejap saja dah setahun. Kenapa Pilih Melaka? Sebab kami dua-dua pencinta sejarah. Suka sejarah. Tambahan pula, cuti taklah panjang mana. Kalau tak, mungkin dah sampai Mekah. Eh. Eh. Maka, inilah sedikit coretan ikhlas dari Asy mengenai tempat-tempat yang kami jelajah sepanjang berada di Melaka. Hari Pertama: Check In Hotel – Pantai Klebang – River Cruise Prima Hotel, Melak