Skip to main content

AWAS! KANSER PEMBUNUH SENYAP!

Bismillahirrahmanirrahiim

Assalamualaikum wbt semua!

Scroll FB hari ini, banyak pula tentang kanser. Maka Asy berhasrat untuk berkongsi info tentang kanser dengan readers semua. Ewah! Feeling-feeling retis seminit!

Apa Itu Kanser?

Kanser adalah nama yang diberikan pada penyakit. Ya, macam kita semua sedia maklum, kanser ialah penyakit yang bahayanya masya-Allah. Dalam ke semua jenis kanser, sebahagian sel badan kita mula untuk divide tanpa berhenti dan sel-sel ini kemudiannya menyelaputi tisu-tisu dalam badan.

Kanser tidak ada permulaan, maksudnya kanser BOLEH BERLAKU pada mana-mana bahagian badan. Kebiasaannya, sel manusia akan matang dan kemudian dia akan divide lagi untuk membentu sel yang baru yang mana badan kita amat memerlukan sel-sel yang baru. 

Jangan tak tau ye, sel badan kita pun menjadi tua dan sel juga boleh menjadi rosak. Sel-sel yang sudah tua atau yang sudah rosak ini akan mati. Jadi, sel-sel yang barulah yang akan menggantikan sel-sel yang sudah mati.

Nak lebih jelas? Cuba tengok gambar yang Asy attach di bawah ni.


Ada banyak jenis kanser di dunia ini. Kanser payudara, kanser prostat, kanser usus, kanser rahim. Nauzubillah. Banyak! Memang banyak!

Lets Fight Cancer!

Kalau kanser itu membunuh, maka tonik ajaiblah penawarnya. Tonik ajaib (bukan nama sebenar) yang berperisa anggur, masam-masam manis ini berfungsi. Tonik ajaib yang selalu disebut-sebut itu ialah VIVIX.

Sebelum Asy terangkan macam mana Vivix mampu melawan kanser, jom kita ketahui apakah isi kandungan Vivix.

Apakah Kandungan Vivix hingga menjadikan Vivix sebagai Tonik Anti-Kanser?

Ø Muscadine Grape ~ Kulitnya lebih tebal dari anggur yang lain (tersimpan antioksida). Berat kulit sahaja dah 40% daripada berat keseluruhan sebiji anggur. Setiap 100g mempunyai kandungan antioksidan sebanyak 6,800 (kebanyakan antioksida terdapat pada kulit anggur). Mempunyai resveratrol dan asid ellagic (ejen anti-kanser) semulajadi lebih banyak daripada anggur biasa. Mempunyai phytonutrients (antioksida) yang lebih stabil daripada anggur lain.
Ø Purple Carrot ~ mengandungi anthocyanins (antioksida yang kuat). Juga mengandungi ejen anti keradangan yang bagus untuk merawat arthritis (kesihatan sendi). Tinggi kandungan Vitamin A untuk menghalang arteri tersumbat (mencegah strok dan sakit jantung). Mengandungi anticarcinogens (penentang kanser yang kuat). Juga mengandungi Vitamin B, C, E dan "calcium pectate" (sejenis serat) yang membantu mengurangkan kadar kolesterol.
Ø    Elderberry ~ Bunganya boleh dibuat teh untuk mengurangkan keradangan. Ekstrak bunganya juga mampu merangsang insulin dan juga metabolisme gula seterusnya mengurangkan kadar gula dalam darah. Mampu untuk mengurangkan jangka masa demam dan selesema serta merawat batuk dan sembelit. Buahnya mengandungi anthocyanidins yang berfungsi sebagai "immune booster".
Ø  Fallopia Japonica ~ Akarnya mengandungi resveratrol semulajadi untuk melawan kanser. Juga meningkatkan sistem imun dan mengawal sistem peredaran darah.

Bagaimana Vivix Melawan Kanser?

Ajaib? Bukanlah. Ini berdasarkan kajian saintifik yang telah dilakukan, berdasarkan bahan-bahan yang terkandung di dalam Vivix. Dan juga atas keizinan Allah swt kepada hamba-hamba-Nya yang berikhtiar.

  1. Gabungan 4 bahan utama ini menyebabkan kandungan reveratrol Vivix 10x ganda lebih tinggi daripada resveratrol Muscadine Grape itu sendiri.
  2. Itulah sebabnya Vivix menjadi powerful dalam menetang kanser, tumor, foli dan juga punca kanser seperti radikal bebas.
  3. Selepas semua unsur kanser dan radikal bebas sudah hilang, barulah sel-sel dalam badan dapat berfungsi dengan normal. Sel-sel yang tidak sihat juga akan CEPAT diganti dengan sel-sel baru yang lebih sihat. Sebab itu, apabila kita mengamalkan Vivix, kita akan lambat nampak tua, lebih sihat dan bertenaga sebab sel-sel yang berkerja di dalam badan kita adalah sel-sel yang baru dan sihat.
  4. Selepas sistem aliran darah sihat kerana tiada gula yang berlebihan, maka arteri tidak akan tersumbat kerana kolestrol. Ini akan menjadikan jantung sihat, otak pun sihat, buah pinggang berfungsi dengan baik an tiada diabetis atau lain-lain penyakit kronik.
  5. Gabunagn 4 ramuan ini merangsang sum-sum tulang untuk menghasilkan sel-sel darah putih yang lebih sihat dan kuat untuk melawan sebarang jangkitan. Sebab itu sistem imun kita semakin kuat dan sihat.
Apa Kata MEREKA yang Sudah Mengamalkan Vivix?

Kenal tak beliau siapa? ^_~

Bebas Breast Cancer tahap 4!

Bengkak Kelenjar Surut!
Bebas Kanser Ovari

Tiriod HILANG!

Ikhtiar dengan Vivix, dengan Kos Serendah RM503.30!

Mahal?

TIDAK!

Cuba awak lihat rajah kos bagi penyakit-penyakit kronik di bawah ni.

Anggaran Kos Perubatan 2013
Itu rajah tahun 2013, 4 tahun sebelum tahun ini. Tahun 2013 masih bebas GST. Tambah lagi 6% dari kos perubatan yang ditawarkan. Mau terjerut leher, tak keluar suara, tak tidur malam mengenangkan kos perubatan yang makin menggila!

Dengan Vivix, awak hanya perlukan modal RM 503.30 sebulan. Setahun hanyalah RM 6039.60 sahaja tau, jika dibandingankan dengan kos yang berpuluh-puluh ribu yang awak kena keluarkan sekaligus!

Nak yang mana?

Di Mana Boleh Dapatkan Vivix?

Boleh PM Facebook Asy, Asyrafiah Sabri

Nak Asy terus respon? Mari hubungi Asy melalui WhatsApp @ Telegram, +6014-8516241

Dah faham artikel ini dan terus order? Jangan risau, klik saja gambar di bawah. 



Lagi pantas dan tuntas. Tak perlu nak terkejar-kejar nak bank-in, line problem masa nak transfer. DebitJer kekdahnya. Kad Kredit pun bolehhhh.

Lepas buat bayaran, berapa lama nak dapat? Dalam Term Agreement kalau awak klik ORDER NOW tu, dia dah tulis, 4-5 hari untuk pos ke seluruh Semenanjung, manakala 7-10 hari berkerja ke Sabah dan Sarawak.

Semoga hasil tulisan Asy hari ini dapat membantu memberikan sedikit input mengenai Vivix kepada yang selalu tertanya-tanya tentang Vivix.

Jangan risau tentang hasil. Allah swt lihat usaha kita untuk sihat dengan Vivix. Insya Allah dengan izin Allah dan berdasarkan ujian-ujian klinikal, pesakit-pesakit kanser yang telah berikhtiar dengan Vivix diberikan kesembuhan.

Terima kasih membaca contengan Asy kali ini. Semoga ketemu lagi di lain artikel.

Assalamualaikum wbt.

Comments

  1. Vivix.. antara ikhtiar yang baik..

    ReplyDelete
  2. Mencegah lebih baik, jom amalkan vivix..

    ReplyDelete
  3. Vivix lebih berbaloi berbanding kos perubatan yang lebih tinggi.

    ReplyDelete
  4. Amalkan dr awal spy dapat elak risiko kanser. Sgt2 berbaloi

    ReplyDelete
  5. Amalkan dr awal spy dapat elak risiko kanser. Sgt2 berbaloi

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

6 Perkara Best Travel dengan Bas Sani Express

Assalamualaikum wbt. Semalam, tamatlah sesi #teamrayaperlis dengan keluarga sebelah suami.  Korang still beraya lagi ke tu? Hehe takpe, raya kan sebulan. Entri kali ni, Asy just nak bagi review tentang perkhidmatan Bas Sani Express memandangkan kami menggunakan perkhidmatan bas awam untuk pulang ke Perlis. Sebab ETS habis, flight pula ya Allah, harga dekat nak sama gaji bulanan kami laki bini. First time raya dengan suami dan keluarga belah suami, jadi kalut sikitlah nak book kenderaan. Bas Sani ni pun alhamdulillah kamu dapat tang malam raya. Esok nak raya, kami dok takbir atas bas. Asalnya nak balik Jumaat malam atau Sabtu pagi, tapi tak ada rezeki sebab both time yang kami nak tu, tiket Sani Express dah fully-booked. Harga one way tiket untuk 1 dewasa ke Kangar ialah RM 57.80 Oh ya sebelum lupa. Asy book online saja tiket bas ni. Sebab stress dengan kesesakan Klang masa nak pergi walk-in beli tiket ETS, konon-kononnya nak balik naik ETS je. Lepas settle

Nafkah Zahir v/s Nafkah Batin

Bismillahirrahmanirrahiim Assalamualaikum wbt Happy New Year readers! Still valid lagi tak? Haha. Okay mohon ampun, mohon maaf. Berhabuk dah blog. Ucap New Year pun lambat. Sebab ada kekangan internet dan kekangan masa (alasan tapi ini betul-betul) Okay, Asy pernah janji kan nak share sedikit tentang nafkah zahir dan nafkah batin di FB. Sebenarnya, Asy masih terima mesej-mesej dari kawan-kawan yang sedikit bermasalah dengan nafkah zahir dan nafkah batin. Macam-macam cerita yang Asy terima. Taknak cakap panjang, Asy terangkan serba sedikit tentang nafkah. Apa Itu Nafkah? Nafkah ialah membelanjakan harta untuk diri sendiri dan orang di bawah tanggungannya. Orang dalam tanggungan secara ringkasnya ISTERI, ANAK-ANAK, HAMBA dan IBU BAPA YANG FAQIR. (Info lanjut boleh digali dalam kitab Raudah at-Talibiin & Fiqh al-Manhaji) Apa Dia Nafkah Zahir Isteri? Makan minum. Pakaian (baju jalan-jalan, baju raya, baju tidur, baju kerja) Duit poket bulanan

Itinerari 3 Hari 2 Malam di Melaka

Assalamualaikum wbt. Minggu lepas, Encik Fikri dan Puan Asyrafiah telah memanjangkan kaki-kaki mereka ke Melaka. Atau perkataan yang lebih tepat, kami telan ber shot-vacation   ke sana sempena cuti sebenarnya. Kalau tak cuti, tak sampailah ke Melaka dan berlama-lama. Inilah route map yang dipaparkan oleh Google Map. Kebetulan pula, cuti kami sama. Sekolah memang banyak cuti, tapi suami Asy bukanlah cikgu. Jadi, bersempena cuti yang boleh kata panjang sikitlah ni, kami plan untuk jalan-jalan ke Melaka sambil menyambut ulang tahun perkahwinan kami yang pertama. Alhamdulillah, sekejap saja dah setahun. Kenapa Pilih Melaka? Sebab kami dua-dua pencinta sejarah. Suka sejarah. Tambahan pula, cuti taklah panjang mana. Kalau tak, mungkin dah sampai Mekah. Eh. Eh. Maka, inilah sedikit coretan ikhlas dari Asy mengenai tempat-tempat yang kami jelajah sepanjang berada di Melaka. Hari Pertama: Check In Hotel – Pantai Klebang – River Cruise Prima Hotel, Melak