Skip to main content

Diserang Stroke Akibat Hipertensi & Kolestrol Tinggi

Bismillahirrahmanirrahiim

Assalamualaikum wbt.

Entri kali ini Asy nak kongsikan mengenai kisah Cik Puan Nida Syam yang mana ibu beliau telah diserang stroke akibat hipertensi dan kolestrol yang tinggi.

Ngeri! Benar ngeri, sebab, strok TIBA-TIBA datang menyerang.

Tapi sebelum Asy ceritakan tentang Cik Puan Nida Syam, Asy nak kongsi sedikit input tentang strok.




Menurut kenyataan yang dikeluarkan oleh National Stroke Association of Malaysia (NASAM), strok adalah punca kematian ketiga terbesar di Malaysia. Setiap tahun dianggarkan 40,000 rakyat Malaysia mengalami strok. 

Ketahui 6 Punca Strok!

1)      Darah Tinggi ; Jika ada penyakit darah tinggi, jangan dibiarkan lama-lama. Segeralah berjumpa doktor untuk mendapatkan nasihat doktor. Sebab, jika penyakit darah tinggi dibiarkan, anda seperti dengan sengaja menjemput penyakit strok ke dalam diri anda!

2)      Rokok ; Perokok adalah golongan yang sebenarnya secara sukarela mendedahkan diri untuk mendapat strok, kerana rokok sangat tinggi terdedah dengan risiko strok. 

3)      Penyakit Kencing Manis ; Pesakit kencing manis yang mana tidak mengawal kansungan gula.

4)      Alkohol.

5)      Berat badan yang tidak seimbang. 

Tanda-Tanda Awal diserang Strok!

Anda mungkin diserang strok jika anda mempunyai tanda-tanda berikut:-

  • Merasa kebas atau lemah secara tiba-tiba pada bahagian muka, lengan, atau kaki. Rasa kebas dan lemah tersebut hanya dirasa pada sebelah bahagian badan sahaja.
  • Anda tiba-tiba rasa susah nak menelan.
  • Rasa kurang sedar yang mendadak, mengantuk, susah nak bercakap atau nak faham percakapan.
  • Anda rasa tak stabil bila berjalan, rasa pening, dan rasa hilang keseimbangan.
  • Anda sakit kepala hingga tahap mual dan muntah, tapi tak tahu sebab apa.
Apa anda kena buat? 

Segera jumpa doktor dan jika anda disahkan anda mengalami tanda-tanda awal stroke...

Ikhtiar dengan VIVIX

Asy mengajak pembaca untuk ikhtiar dengan stroke bukan semata-mata melariskan produk. 

TIDAK SAMA SEKALI.

Tapi Asy mengajak pembaca-pembaca semua untuk ikhtiarkan penyakit stroke dengan Vivix kerana kandungan Vivix yang sangat berkualiti tinggi.

Gabungan 4 elemen utama Vivix yang menjadikan kandungan resveratrol 10 kali ganda lebih tinggi dari resveratrol Muscadine Grape itu sendiri. 

Nak tahu lebih lanjut tentang Vivix, boleh klik di sini.

Kisah Benar Ibu Cik Puan Nida Syam

Ibu beliau mengalami masalah hipertensi, selalu penat dan stres dengan kerjaya dan urusan rumah tangga. Selain itu, ibu beliau menghidapi masalah kolestrol yang tinggi. Satu hari ibu beliau ditahan di wad kerana tiba-tiba mendapat serangan penyakit stroke. 

Sebagai anak, sudah pasti Cik Puan Nida berasa sangat susah hati, memandangkan beliau berada jauh dari ibunya untuk memantau kesihatan ibunya.

Jadi, Cik Puan Nida telah berikhtiar dengan memberikan Vivix bagi penyakit stroke ibu beliau.

Kesannya? Alhamdulillah! 

  1. Wajah ibu beliau semakin berseri-seri, semakin awet muda.
  2. Ibu beliau sudah tidak makan ubat-ubat darah tinggi yang banyak.
  3. Ibu beliau makin sihat dan cergas.
Itulah titik permulaan Cik Puan Nida dan keluarganya mengamalkan Vivix dan kini mereka telah mengamalkan Vivix secara berterusan untuk mendapatkan kesihatan yang optimum.



Jangan LEWAT Bertindak!

Tak susah pun nak dapatkan Vivix, boleh terus klik gambar di bawah untu beli Vivix.



Tapi, kalau nak Asy terangkan tentang Vivix dengan lebih mendalam, boleh contact Asy dengan mana-mana cara di bawah :-

WhatsApp @ Telegram : +6014-8516241

Emel : wardatulsyauqah@yahoo.com

Facebook : Asyrafiah Sabri

SID number : 1204544 


Semoga kita sama-sama sihat dan bebas daripada sebarang penyakit dengan mengamalkan supplement Shaklee. Bila sihat kan seronok? Bebas buat hobi-hobi kita. Bergurau-senda dengan keluarga tercinta.

Seronok kan nikmat sihat? 



Comments

  1. Bolehlah dihadiahkan sebotol Vivix untuk mak ayah kita untuk baiki tahap kesihatan mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Kak Ros.. Tengok mak ayah senyum, sihat, kita pun gembira. Bersyukur sangat.

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

6 Perkara Best Travel dengan Bas Sani Express

Assalamualaikum wbt. Semalam, tamatlah sesi #teamrayaperlis dengan keluarga sebelah suami.  Korang still beraya lagi ke tu? Hehe takpe, raya kan sebulan. Entri kali ni, Asy just nak bagi review tentang perkhidmatan Bas Sani Express memandangkan kami menggunakan perkhidmatan bas awam untuk pulang ke Perlis. Sebab ETS habis, flight pula ya Allah, harga dekat nak sama gaji bulanan kami laki bini. First time raya dengan suami dan keluarga belah suami, jadi kalut sikitlah nak book kenderaan. Bas Sani ni pun alhamdulillah kamu dapat tang malam raya. Esok nak raya, kami dok takbir atas bas. Asalnya nak balik Jumaat malam atau Sabtu pagi, tapi tak ada rezeki sebab both time yang kami nak tu, tiket Sani Express dah fully-booked. Harga one way tiket untuk 1 dewasa ke Kangar ialah RM 57.80 Oh ya sebelum lupa. Asy book online saja tiket bas ni. Sebab stress dengan kesesakan Klang masa nak pergi walk-in beli tiket ETS, konon-kononnya nak balik naik ETS je. Lepas settle

Nafkah Zahir v/s Nafkah Batin

Bismillahirrahmanirrahiim Assalamualaikum wbt Happy New Year readers! Still valid lagi tak? Haha. Okay mohon ampun, mohon maaf. Berhabuk dah blog. Ucap New Year pun lambat. Sebab ada kekangan internet dan kekangan masa (alasan tapi ini betul-betul) Okay, Asy pernah janji kan nak share sedikit tentang nafkah zahir dan nafkah batin di FB. Sebenarnya, Asy masih terima mesej-mesej dari kawan-kawan yang sedikit bermasalah dengan nafkah zahir dan nafkah batin. Macam-macam cerita yang Asy terima. Taknak cakap panjang, Asy terangkan serba sedikit tentang nafkah. Apa Itu Nafkah? Nafkah ialah membelanjakan harta untuk diri sendiri dan orang di bawah tanggungannya. Orang dalam tanggungan secara ringkasnya ISTERI, ANAK-ANAK, HAMBA dan IBU BAPA YANG FAQIR. (Info lanjut boleh digali dalam kitab Raudah at-Talibiin & Fiqh al-Manhaji) Apa Dia Nafkah Zahir Isteri? Makan minum. Pakaian (baju jalan-jalan, baju raya, baju tidur, baju kerja) Duit poket bulanan

Itinerari 3 Hari 2 Malam di Melaka

Assalamualaikum wbt. Minggu lepas, Encik Fikri dan Puan Asyrafiah telah memanjangkan kaki-kaki mereka ke Melaka. Atau perkataan yang lebih tepat, kami telan ber shot-vacation   ke sana sempena cuti sebenarnya. Kalau tak cuti, tak sampailah ke Melaka dan berlama-lama. Inilah route map yang dipaparkan oleh Google Map. Kebetulan pula, cuti kami sama. Sekolah memang banyak cuti, tapi suami Asy bukanlah cikgu. Jadi, bersempena cuti yang boleh kata panjang sikitlah ni, kami plan untuk jalan-jalan ke Melaka sambil menyambut ulang tahun perkahwinan kami yang pertama. Alhamdulillah, sekejap saja dah setahun. Kenapa Pilih Melaka? Sebab kami dua-dua pencinta sejarah. Suka sejarah. Tambahan pula, cuti taklah panjang mana. Kalau tak, mungkin dah sampai Mekah. Eh. Eh. Maka, inilah sedikit coretan ikhlas dari Asy mengenai tempat-tempat yang kami jelajah sepanjang berada di Melaka. Hari Pertama: Check In Hotel – Pantai Klebang – River Cruise Prima Hotel, Melak