Skip to main content

Azabnya Menggaru


Assalamualaikum wbt

Salam fasa Ramadan yang terakhir semua! Ada peningkatan tak amalan kita dari tahun lepas? Jangan balas pada komen.

Tepuk dada tanya iman.

Kalau rasa tahun lepas lagi baik, maka kita perlulah buat koreksi diri. Kalau tahun ini lebih baik dari tahun lepas, alhamdulillah. Maintainkan!

Gatal-Gatal yang Melampau.

Okay, hari ni Asy nak kongsi tentang masalah seorang gadis yang berusia 23 tahun, datang menghubungi seorang teman yang lain untuk bertanyakan ikhtiar bagi masalah kulit beliau. Jadi, teman Asy ni pass lah si gadis tersebut untuk dikonsultasi oleh Asy.

Sembang punya sembang (konsultasi secara santai), maka beliau pun terus terang, yang beliau menghidapi masalah gatal-gatal yang melampau pada badannya kerana kulat-kulat makin berleluasa meluaskan kawasan jajahannya pada badan si gadis tadi.

Kesian Asy dengar. Bukan apa, sebab Asy pun baru-baru ni kena gigit dengan semut api masa nak buang sampah pun, dia punya gatal ya Allah. Tuhan je tau. Nak menggaru setiap masa, nanti pedih.

"Adik Dah Jumpa Doktor?"

Itu soalan pertama Asy. Yelah, ramai orang salah anggap pada suplement. Dia ingat, sakit baru makan supplement, sedangkan fungsi supplement itu ialah topup apa nutrisi yang kurang dalam badan masa sihat lagi.

"Dah sis. Saya dah jumpa doktor. Jadi, saya nak ikhtiar dengan Shaklee pula. Kawan kata, bagus cuba Shaklee. Jadi nak try lah."

Dek nonnnn. Supplement bukan untuk dicuba-cuba. Supplement adalah benda penting yang kena ambil sebab kita tak tau berapa banyak nutrisi dalam badan yang kita berjaya serap. Cukup tak mineralnya macam yang badan kita perlukan.

"Apa yang Sesuai Untuk Saya Ikhtiar ye, Sis?"

Asy cadangkan pada adik ni, untuk matikan kulat-kulat tu dari dalam dan rawat juga dari luar.

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=a8d73284b5d2d7a3251cd5fad424a476
Rawat dari dalam dengan Alfalfa Complex, GLA Complex dan Garlic Complex.

Apa yang bagusnya tentang 3 vitamin ni? Asy akan terangkan secara ringkas ya.

Alfalfa Complex, bantu badan kita buang toksin-toksin dalam badan, melawan alahan dan jangkitan kulit.

Garlic Complex, di dalamnya terkandung khasiat bawang putih yang mana secara semulajadinya memang bertndak sebagai antibiotik semula jadi untuk melawan jangkitan kulat.

GLA Complex, mampu kurangkan keradangan kulit seperti eczema, kulit kering, gatal-gatal, kurap dan panau kerana dalam GLA ni mengandungi Vitamin E dan minyak borage tau. Sebab itu kulat tak berani naik kat kulit kalau konsisten consume GLA Complex ni.

Untuk luaran, boleh sapu-sapu dengan Herbal Blend cream yang sesuai untuk semua lapisan usia, sama ada untuk bayi atau pun orang tua. Tak ada racun ye, jangan risau.

Testimoni
 



Terus klik icon bawah ni kalau nak beli terus tanpa melalui Asy. 



https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=a8d73284b5d2d7a3251cd5fad424a476


Lepas dah beli, boleh dapatkan konsultasi dari Asy macam mana untuk awak guna, okay?

Wassap je Asy, 014 851 6241 

Penafian

Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.




Comments

  1. Waduh, sengsara ni kalau jangkitan kulat. Memang confirm garu sana sini. Harap vitamin tu dapat bantu la kan. Cian dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Kak Aya. Katanya since last year dia kena. Kesiannn. Mudah2n ikhtiar dengan vitamin Shaklee ni mampu bantu kurnagkan derita dia.

      Delete
  2. Gatal2 1 badan di sebabakn kulat, makin d garu, makin sedap tetapi akn bertmabh teruk kulitnya...jd cpt2 lah ikhtiar, harap vitamin ini dpt membantu dia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedap digaru tapi sakit. Kulit tak cun mihmihmih

      Delete
  3. Bila badan alergik atau gegatal , jangan mengaru.cara terbaik amalkan lah supplement shaklee..anda pasti puashati...kegatalan tiada kesihatan bertambah baik

    ReplyDelete
  4. Bila menggaru memang sedap. Tapi menahan gatal tu azab. Sya klu kena gigit nyamuk cepat2 sapu herbal blend.

    ReplyDelete
  5. Aduh, sengsaranya kalau gatal.. Syukur boleh ikhtiar dengan set ni..

    ReplyDelete
  6. Tak selesanya tu bila kena kan..rasa menggaru tu memang makin kuat.. Semoga ikhtiar ini dipermudahkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul mez. Baring pun nak garu. Tengah orang pun dia mintak geu jugak. Haiyyak!

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

6 Perkara Best Travel dengan Bas Sani Express

Assalamualaikum wbt. Semalam, tamatlah sesi #teamrayaperlis dengan keluarga sebelah suami.  Korang still beraya lagi ke tu? Hehe takpe, raya kan sebulan. Entri kali ni, Asy just nak bagi review tentang perkhidmatan Bas Sani Express memandangkan kami menggunakan perkhidmatan bas awam untuk pulang ke Perlis. Sebab ETS habis, flight pula ya Allah, harga dekat nak sama gaji bulanan kami laki bini. First time raya dengan suami dan keluarga belah suami, jadi kalut sikitlah nak book kenderaan. Bas Sani ni pun alhamdulillah kamu dapat tang malam raya. Esok nak raya, kami dok takbir atas bas. Asalnya nak balik Jumaat malam atau Sabtu pagi, tapi tak ada rezeki sebab both time yang kami nak tu, tiket Sani Express dah fully-booked. Harga one way tiket untuk 1 dewasa ke Kangar ialah RM 57.80 Oh ya sebelum lupa. Asy book online saja tiket bas ni. Sebab stress dengan kesesakan Klang masa nak pergi walk-in beli tiket ETS, konon-kononnya nak balik naik ETS je. Lepas settle

Nafkah Zahir v/s Nafkah Batin

Bismillahirrahmanirrahiim Assalamualaikum wbt Happy New Year readers! Still valid lagi tak? Haha. Okay mohon ampun, mohon maaf. Berhabuk dah blog. Ucap New Year pun lambat. Sebab ada kekangan internet dan kekangan masa (alasan tapi ini betul-betul) Okay, Asy pernah janji kan nak share sedikit tentang nafkah zahir dan nafkah batin di FB. Sebenarnya, Asy masih terima mesej-mesej dari kawan-kawan yang sedikit bermasalah dengan nafkah zahir dan nafkah batin. Macam-macam cerita yang Asy terima. Taknak cakap panjang, Asy terangkan serba sedikit tentang nafkah. Apa Itu Nafkah? Nafkah ialah membelanjakan harta untuk diri sendiri dan orang di bawah tanggungannya. Orang dalam tanggungan secara ringkasnya ISTERI, ANAK-ANAK, HAMBA dan IBU BAPA YANG FAQIR. (Info lanjut boleh digali dalam kitab Raudah at-Talibiin & Fiqh al-Manhaji) Apa Dia Nafkah Zahir Isteri? Makan minum. Pakaian (baju jalan-jalan, baju raya, baju tidur, baju kerja) Duit poket bulanan

Itinerari 3 Hari 2 Malam di Melaka

Assalamualaikum wbt. Minggu lepas, Encik Fikri dan Puan Asyrafiah telah memanjangkan kaki-kaki mereka ke Melaka. Atau perkataan yang lebih tepat, kami telan ber shot-vacation   ke sana sempena cuti sebenarnya. Kalau tak cuti, tak sampailah ke Melaka dan berlama-lama. Inilah route map yang dipaparkan oleh Google Map. Kebetulan pula, cuti kami sama. Sekolah memang banyak cuti, tapi suami Asy bukanlah cikgu. Jadi, bersempena cuti yang boleh kata panjang sikitlah ni, kami plan untuk jalan-jalan ke Melaka sambil menyambut ulang tahun perkahwinan kami yang pertama. Alhamdulillah, sekejap saja dah setahun. Kenapa Pilih Melaka? Sebab kami dua-dua pencinta sejarah. Suka sejarah. Tambahan pula, cuti taklah panjang mana. Kalau tak, mungkin dah sampai Mekah. Eh. Eh. Maka, inilah sedikit coretan ikhlas dari Asy mengenai tempat-tempat yang kami jelajah sepanjang berada di Melaka. Hari Pertama: Check In Hotel – Pantai Klebang – River Cruise Prima Hotel, Melak