Skip to main content

Cara Mengatasi Masalah Bersin Teruk

Asslamaualaikum wbt.

Korang, siapa sekarang ada masalah, asal bangun pagi je korang bersin-bersin?

Asy pernah rasa dulu.

Ya, dulu! Sebelum kenal dan bercinta dengan Shaklee.

Keleklah sapu tangan ke sana sini, Asy dulu.
Siapa kenal Asy, mesti tau Asy best friend dengan sapu tangan sebab keep on bersin. Hari ni Asy bukan nak kongsikan cerita Asy, tapi nak kongsi kisah Puan Ayu Adyani, macam mana beliau berjaya keluar dari masalah bersin yang teruk dan masalah gastrik. 

Nak tahu apa yang beliau amalkan? Meh baca meh!

Assalamualaikum wbt. Saya Ayu Adyani Ab Rahman, berumur 33 tahun dan berasal dari Kota Bharu. Saya berkerja sebagai guru dan memilik 3 orang anak. Saya ingin berkongsi pengalaman saya mengidap sinus, migrain dan gastrik di tahap kritikal.

Antara simptom yang saya hadapi ialah bersin yang berpanjangan, bengkak muka dan migrain yang teruk sehingga muntah-muntah. Saya juga kerap mengambil cuti sakit akibat daripada penyakt-penyakit ini. Saya telah mengidap penakit ini sejak dari bangku sekolah lagi.

Untuk mengatasi masalah ini, saya kerap berjumpa dengan doktor, mengambilpain kller, PCM dan yang sewaktu dengannya. Saya juga pernah berjumpa dengan pakar neuro akibat masalah migrain yang teruk. Doktor hanya memberi saya ubat-ubatan, pain killer dan ubat sinus pula perlu kerap diambil ketika sinus menyerang.

Saya mula mengenali Shaklee ketika kelahiran anak ketiga ketika hadir ke sebuah kelas nutrisi anjuran Shaklee. Pakar nutrisi dalam kelas telah menjelaskan serba sedikit tentang kepentingan mengambil supplemen tambahan Shaklee. Pulang dari kelas nutrisi, saya mula membuat kajian tentang Vivix, Polifenol, resveratrol dan juga antioxidant.

Saya mula mengamalkan Vivix sejak kelas nutrisi tersebut dan mengambil sekurang-kurangnya 2 sudu sehari dan kadang-kadang lebih kerana rasanya yang enak. ANtara produk Shaklee yang turut saya ambil ialah ESP, Vita Lea,Garlic Complex, B-Complex, Omega Guard, Vita-C, Alfalfa, Ostematrix, Lechitin, Herb Lax, GLA Complex dan Vita-E.

Di awal pengambilan supplemen-supplemen ini, saya mengalami 'healing crysis' yang agak teruk seperti muka menjadi sembap, pening dan demam yang teruk selama seminggu. Setelah beberapa minggu, saya mula perasan jerawat batu mulai kecut, muka semakin OK, parut-parut semakin pudar dan tidak lagi didatangi selesema.

Kini setelah 2 tahun, Alhamdulillah saya tidak lagi didatangi sinus dan tiada lagi rekod MC akibat sinus. Migrain dan gastrik saya juga semakin berkurangan dan bebas daripada pain killer dan PCM. Yeay!! Dah dua tahun tak sentuh PCM. Saya masih lagi konsisten mengamalkan supplemen-supplemen ini dan sudah tidak terkira berapa bilangan Vivix yang saya telah ambil.

Pesanan saya kepada anda ialah jaga kesihatan sebaik mnngkin dan berikhtiarlah dengan cara yang paling selamat. Amalkan makan supplemen sebelum datang penyakit yang tidak diundang. Saya sangat berpuas hati dan berazam untuk membantu mereka yang ada masalah sama dengan saya untuk mencuba ikhtiar dengan Vivix dan supplemen lain juga. Kesihatan adalah nikmat yang perlu disyukuri dan dijaga! Bila sihat, apa yang kita lakukan akan menjadi lebih bererti dan cemerlang!

Terima kasih Allah kerana telah menemukan saya dengan produk hebat ni. TQ juga kepada pakar nutrisi yang memberi penerangan dan terima kasih juga kepada encik suami yang banyak memberi seokongan. Terima kasih buat ahli keluarga dn kawan-kawan. Lurve uollss..

Kredit:
OKTOBER 2016 (SPECIAL EDITION VIVIX)
TESTIMONI 7: AYU ADYANI AB RAHMAN

Asy yang baca pun rasa teruja dan seronok. Sebab Asy pun pernah mengalami masalah sinus juga cuma alhamdulillah tak sampai teruk macam Puan AYu ni. Asy setakat mengalami migrain dan bersin-bersin sahaja, tapi tu pun dah azab.

Takkan nak selamanya simpan penyakit, kan?

Kami sudah membebaskan diri dari sinus dengan Shaklee.

Anda bila lagi?

Boleh roger Asy di 014 851 6241 untuk sebarang pertanyaan tau.

Luv,
Asyrafiah Sabri
Bekas Pesakit Sinus

Comments

  1. Vivix..segala2nya..
    Jangan biarkn permasalhn anda membelenggu diri..pilihan mmilih vivix adalah yg trbaik

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah, semoga kita semua dikurniakan dengan kesihatan yang baik-baik selalu..

    ReplyDelete
  3. waaa.terima kasih atas info yg sangat berguna ini

    ReplyDelete
  4. Vivix memang sangat recommemded

    ReplyDelete
  5. Syukur akhirnya beliau terjumpa dengan Vivix shaklee,😇

    ReplyDelete
  6. Syukur akhirnya beliau terjumpa dengan Vivix shaklee,😇

    ReplyDelete
  7. Dulu suami macam ni la. Sejak konsisten mkn produk Shaklee, skrg tiada dah dengar bersin2 setiap pagi

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

6 Perkara Best Travel dengan Bas Sani Express

Assalamualaikum wbt. Semalam, tamatlah sesi #teamrayaperlis dengan keluarga sebelah suami.  Korang still beraya lagi ke tu? Hehe takpe, raya kan sebulan. Entri kali ni, Asy just nak bagi review tentang perkhidmatan Bas Sani Express memandangkan kami menggunakan perkhidmatan bas awam untuk pulang ke Perlis. Sebab ETS habis, flight pula ya Allah, harga dekat nak sama gaji bulanan kami laki bini. First time raya dengan suami dan keluarga belah suami, jadi kalut sikitlah nak book kenderaan. Bas Sani ni pun alhamdulillah kamu dapat tang malam raya. Esok nak raya, kami dok takbir atas bas. Asalnya nak balik Jumaat malam atau Sabtu pagi, tapi tak ada rezeki sebab both time yang kami nak tu, tiket Sani Express dah fully-booked. Harga one way tiket untuk 1 dewasa ke Kangar ialah RM 57.80 Oh ya sebelum lupa. Asy book online saja tiket bas ni. Sebab stress dengan kesesakan Klang masa nak pergi walk-in beli tiket ETS, konon-kononnya nak balik naik ETS je. Lepas settle

Nafkah Zahir v/s Nafkah Batin

Bismillahirrahmanirrahiim Assalamualaikum wbt Happy New Year readers! Still valid lagi tak? Haha. Okay mohon ampun, mohon maaf. Berhabuk dah blog. Ucap New Year pun lambat. Sebab ada kekangan internet dan kekangan masa (alasan tapi ini betul-betul) Okay, Asy pernah janji kan nak share sedikit tentang nafkah zahir dan nafkah batin di FB. Sebenarnya, Asy masih terima mesej-mesej dari kawan-kawan yang sedikit bermasalah dengan nafkah zahir dan nafkah batin. Macam-macam cerita yang Asy terima. Taknak cakap panjang, Asy terangkan serba sedikit tentang nafkah. Apa Itu Nafkah? Nafkah ialah membelanjakan harta untuk diri sendiri dan orang di bawah tanggungannya. Orang dalam tanggungan secara ringkasnya ISTERI, ANAK-ANAK, HAMBA dan IBU BAPA YANG FAQIR. (Info lanjut boleh digali dalam kitab Raudah at-Talibiin & Fiqh al-Manhaji) Apa Dia Nafkah Zahir Isteri? Makan minum. Pakaian (baju jalan-jalan, baju raya, baju tidur, baju kerja) Duit poket bulanan

Itinerari 3 Hari 2 Malam di Melaka

Assalamualaikum wbt. Minggu lepas, Encik Fikri dan Puan Asyrafiah telah memanjangkan kaki-kaki mereka ke Melaka. Atau perkataan yang lebih tepat, kami telan ber shot-vacation   ke sana sempena cuti sebenarnya. Kalau tak cuti, tak sampailah ke Melaka dan berlama-lama. Inilah route map yang dipaparkan oleh Google Map. Kebetulan pula, cuti kami sama. Sekolah memang banyak cuti, tapi suami Asy bukanlah cikgu. Jadi, bersempena cuti yang boleh kata panjang sikitlah ni, kami plan untuk jalan-jalan ke Melaka sambil menyambut ulang tahun perkahwinan kami yang pertama. Alhamdulillah, sekejap saja dah setahun. Kenapa Pilih Melaka? Sebab kami dua-dua pencinta sejarah. Suka sejarah. Tambahan pula, cuti taklah panjang mana. Kalau tak, mungkin dah sampai Mekah. Eh. Eh. Maka, inilah sedikit coretan ikhlas dari Asy mengenai tempat-tempat yang kami jelajah sepanjang berada di Melaka. Hari Pertama: Check In Hotel – Pantai Klebang – River Cruise Prima Hotel, Melak